Metodyki badań statystycznych
Termin: 06.07.2024, 9:00 - 12:00
Trener: dr inż. Rafał Mierzwiak

 

Szkolenie w ramach projektu „Community Empowerment: Crisis-Ready Solutions”

Cele:

  • Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat podstaw metodologii badań społecznych,
  • Umożliwienie zrozumienia różnych technik zbierania danych w naukach społecznych,
  • Zapewnienie podstawowego teoretycznego przygotowywania do prowadzenia badań społecznych.

Efekty:

  • Uczestnicy będą znać podstawowe pojęcia i techniki związane z badaniami społecznymi,
  • Uczestnicy będą znali zasady planowania i przeprowadzania badań społecznych,
  • Uczestnicy będą  mieli rozeznanie  w zakresie wykorzystania  podstawowych narzędzi informatyczne w procesie badawczym.

Weryfikacja: Zadania do wykonania, dyskusja

Forma treningu: Stacjonarna, ćwiczenia i wykład konwesatoryjny

Spis treści:

  • Wprowadzenie do metodologii badań społecznych
  • Elementy procesu badawczego w naukach społecznych
  • Badania ankietowe jako technika zbierania danych w naukach społecznych
  • Schematy eksperymentalne jako podstawowy schemat kauzacyjny

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a63f94931588943da87da3481ede483b1%40thread.tacv2/1720194765622?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d

Test: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rLbM6ChrsUODIyzboT724XrTeE74fNNHhGtMh2QBDORURVNITUJKVktTVTBHVzJDWE1RVzlNUkpRVy4u

Ankieta: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rLbM6ChrsUODIyzboT724XrTeE74fNNHhGtMh2QBDORUN0dCQ0FBUUJUMkxBNDMzWVdOTlBUVFRZNy4u

Image

Rafał Mierzwiak obecnie pracuje na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej, gdzie kieruje Pracownią Metod Ilościowych i Systemów Szarych. Naukowo zajmuje się zastosowaniem teorii systemów szarych w naukach o zarządzaniu i jakości z uwzględnieniem zagadnień metodologicznych i epistemologicznych. Aktywnie współpracuje z najważniejszymi ośrodkami naukowymi z zakresu teorii systemów szarych. Obecnie pełni funkcję zastępcy sekretarza generalnego w International Association of Grey Systems and Uncertainty oraz jest członkiem The IEEE Systems, Man, and Cybernetics Society (SMCS) – TC on Grey Systems. Wielokrotnie brał udział w międzynarodowych konferencjach, na których prezentował na sesjach plenarnych swoje badania. Jego referaty oraz artykuły naukowe były także wielokrotnie nagradzane przez środowisko badaczy teorii systemów szarych. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach badawczych. W ramach stażu podoktorskiego kierował projektem finansowanym przez China Postdoctoral Science Foundation realizowanym w Institute for Grey Systems Study na Nanjing University of Aeronautics and Astronautics.

Metodyka projektowania i proces produkcji edukacyjnych materiałów wideo
Termin: 13.06.2024 13:30 – 16:30 
Trenerzy: dr Adam Pietrzykowski

 

Szkolenie w ramach projektu „Community Empowerment: Crisis-Ready Solutions”

Cele:

Przekazanie wiedzy z zakresu metodyki tworzenia zasobów wideo
Rozwijanie podstawowych umiejętności projektowania zasobu wideo
Przekazanie wiedzy o roli i znaczeniu każdego z etapów produkcji wideo, zwłaszcza pre-produkcji i post-produkcji

Efekty:
Potrafi zdefiniować optymalne cele dydaktyczne dla zasobów wideo w ramach taksonomii Blooma
Potrafi wskazać różne role jakie materiał wideo może pełnić w kursie online
Zna i potrafi scharakteryzować szanse i ograniczenia różnych typów edukacyjnych materiałów wideo
Zna zasady projektowania dostępnego i efektywnego zasobu wideo, w tym: rekomendacji Multimedialnej Teorii Uczenia się, normy dostępności (WCAG)
Zna i rozumie czynności podejmowane na każdym etapie procesu produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem pre-produkcji i post-produkcji Potrafi stworzyć scenariusz edukacyjnego materiału wideo

 

Weryfikacja: Zadania do wykonania, dyskusja

 

Forma treningu: Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia

Spis treści:

1. Rola, cele dydaktyczne i konteksty stosowania wideo
2. Typy materiałów wideo w kształceniu online
3. Zasady projektowania i teorie dotyczące efektywnego przekazu wideo
4. Etapy procesu produkcji
5. Strategie szybkiej produkcji edukacyjnego wideo


Miejsce spotkania: sala nr 230 WAWIZ, ul. Rychlewskiego 2, Poznań

Ankieta: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rLbM6ChrsUODIyzboT724XrTeE74fNNHhGtMh2QBDORUQzlOQkwyWFRHOExXVjhPSU80Rzg2NzM1Vi4u

Image
Praktyk i teoretyk edukacji przez Internet, której poświęcił kilkanaście publikacji i rozprawę doktorską. Certyfikowany metodyk kształcenia online, a także inżynier sieci CISCO i deweloper platform e-learningowych. Od 2007 zaangażowany w rozwoju akademickiego e-learningu na UAM. Brał udział w projektach e-learningowych z różnych obszarów: projektowaniu szkoleń korporacyjnych, tworzeniu kursów dla środowiska akademickiego oraz rozwoju i utrzymaniu platform e-learningowych. Od 2013 roku współtworzy zespół Sekcji Filmowej Centrum Marketingu UAM, gdzie zajmuje się produkcją edukacyjnych i promocyjnych materiałów wideo oraz szkoli kadrę uczelni w tym zakresie. Autor wyróżnianych filmów edukacyjnych oraz fotografii: www.pietrzykowski.art

Kurs szkoleniowy - Regulacje i prawo w zarządzaniu ryzykiem kryzysowym w społecznościach lokalnych w Polsce: teoretyczne podstawy i praktyczna realizacja zarządzania kryzysowego na poziomie powiatu i gminy
Termin: 13.05.2024 12:00 – 15:00 oraz 15.05.2024 12:00 - 15:00 
Trenerzy: Maciej Szuba, Paweł Kurosz

 

Szkolenie w ramach projektu „Community Empowerment: Crisis-Ready Solutions”

Wsparcie regulacyjne i prawne dla zarządzania ryzykiem, czyli doświadczenia standaryzacji procesów zapobiegania/reagowania/eliminowania sytuacji kryzysowych w społecznościach lokalnych w Polsce, koordynacja pomiędzy różnymi szczeblami władzy i organami zarządzającymi podczas sytuacji kryzysowych na poziomie społeczności lokalnych, stopień centralizacji mechanizmów zarządzania i raportowania; standaryzacja procedur i protokołów reagowania na różnego rodzaju sytuacje kryzysowe w Polsce

Cele: 
Przedstawienie struktury i organizacji aparatu administracyjnego w Polsce.
Zarys systemu prawnego w zakresie kompetencji i zadań organów administracji publicznej w obszarze ochrony ludności
Omówienie organizacji służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa i obywateli
Zapoznanie uczestników z aktualnym stanem prawnym dotyczącym organizacji zarządzania kryzysowego w Polsce.
Dokumenty planistyczne zarządzania kryzysowego

Efekty:
Rozumienie podstaw prawnych funkcjonowania administracji publicznej
Znajomość relacji pomiędzy organami
Podział kompetencji i odpowiedzialności
Poznanie zasad budowy i działania systemu zarządzania kryzysowego w Polsce
Zapoznanie się z dokumentami planistycznymi dotyczącymi zarządzania kryzysowego poziomie powiatu i gminy
Poznanie specyfiki zagrożeń i jej oceny
Poznanie podmiotów biorących udział w procesie zarządzania

Weryfikacja:
Wiedza nabyta w ramach wykładu jest weryfikowana przez 10-minutowy test realizowany na końcu zajęć 

Forma treningu:
Wykład, analiza materiałów źródłowych, dyskusja 

Spis treści:

1. Organizacja administracji publicznej w Polsce
Podział administracyjny kraju
Podział administracji

2. Organizacja służb, inspekcji i straży. Relacje z administracją publiczną
3. System prawny w Polsce
• Akty prawa powszechnie obowiązującego w Polsce – hierarchia
• Akty prawa miejscowego
• Konstytucja
• Ustawa o wojewodzie
• Samorząd wojewódzki
• Samorząd powiatowy
• Samorząd Gminny
4. Podstawy prawne działania służb, inspekcji i straży
5. Zadania samorządu terytorialnego w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców
6. Praktyczna realizacja zarządzania kryzysowego na poziomie powiatu i gminy

Link do spotkania: 

13.05.2024 https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3aalvBOIyPYBKbT00plR8qoCRpvnzg-c01o6DwWMxnChA1%40thread.tacv2/1715587071032?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d
15.05.2024 https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3aalvBOIyPYBKbT00plR8qoCRpvnzg-c01o6DwWMxnChA1%40thread.tacv2/1715587336987?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d

Test: https://forms.office.com/e/KPQ67FnJk5

Ankieta: https://forms.office.com/e/QE4hS0wE5T

Image
Paweł Kurosz - dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Poznaniu. 

Posiadam dogłębną wiedzę praktyczną i teoretyczną w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej oraz jej relacji z administracją rządową, firmami i innymi podmiotami. Potrafię realizować wyznaczone cele odpowiednio kierując grupą współpracowników. Najwięcej wymagam od siebie. Jestem otwarty na nowe wyzwania i ciągłe doskonalenie tego co i jak robię. Nie lubię słów "bo zawsze tak było", choć doceniam dobre i sprawdzone rozwiązania. Lubię kontakt z ludźmi. Potrafię budować dobre relacje - to pomaga w pracy.
Image
Maciej Szuba - od 20 lat wiceprzewodniczący Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego. – emerytowany policjant służby kryminalnej, Naczelnik Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, pierwszy Komendant Miejski Policji w Poznaniu, uczestnik międzynarodowych szkoleń i kursów dla policjantów w USA.

Kurs szkoleniowy - Przygotowanie dokumentu analitycznego z zakresu analizy polityki
Termin: 24.04.2024 12:00 – 15:00
Trener: dr. hab Yevhen Revtiuk

Szkolenie w ramach projektu „Community Empowerment: Crisis-Ready Solutions”

Cele: Zapoznanie z teoretycznymi podejściami do analizy polityki. Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowywania dokumentów analitycznych. 
Efekty: Rozumienie zasad kształtowania i realizacji polityki państwa. Umiejętność opracowania metodyki badania efektywności polityki państwa. Umiejętności opracowywania kryteriów analizy alternatyw. Umiejętność przygotowania dokumentu analitycznego. 
Weryfikacja: Wiedza nabyta w ramach wykładu jest weryfikowana przez 10-minutowy test realizowany na końcu zajęć 
Forma treningu: Wykład, dyskusja 

Spis treści: 
Blok 1. Pojęcie polityki publicznej. Cykl rozwoju polityki publicznej. Miejsce badań analitycznych w przygotowaniu i realizacji polityki publicznej. 
Blok 2. Metodyka sporządzania dokumentów analitycznych. 

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3aalvBOIyPYBKbT00plR8qoCRpvnzg-c01o6DwWMxnChA1%40thread.tacv2/1713850103291?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d

Test: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rLbM6ChrsUODIyzboT724XrTeE74fNNHhGtMh2QBDORUMU41SUJFVU1RSVMzMjhZVTVCMjYyWTlMRC4u

Ankieta: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=rLbM6ChrsUODIyzboT724XrTeE74fNNHhGtMh2QBDORUQzJKRjZMUUEyNlJGWTIyM0FSM1ZZTkdERC4u

Image
Yevhen Revtiuk, dr.hab, adiunkt. Prowadzi badania z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości. Zdobył grant badawczy na przygotowania policy paper „Jak wprowadzić system rozliczania gazu ziemnego w jednostkach energii na Ukrainie” wspieranego przez Międzynarodową Fundację Renesans (Fundacja Sorosa na Ukrainie) oraz finansowany ze środków EU-funded Civic Synergy Project w 2018 r. Był ekspertem w projektach: „Publiczny monitoring alokacji środków dla okręgu wyborczego”, wspieranych przez Agencję Rozwoju Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych (USAID); „Promowanie odpowiedzialności legislacyjnej”, wspierany przez National Endowment for Democracy (NED); „Społeczeństwo obywatelskie i media na rzecz przejrzystości budżetów lokalnych”, wspierany przez Delegaturę Unii Europejskiej w Ukrainie i Ambasadę Finlandii w Ukrainie.

Kurs szkoleniowy - Współczesne tendencje w zarządzaniu kryzysowym: aspekt zarządzania, bezpieczeństwa i komunikacji
Termin: 16.04.2024 11:30-15:00
Trenerzy: dr hab. inż. Magdalena Wyrwicka, prof. PP; dr inż. Tomasz Ewertowski 

Szkolenie w ramach projektu „Community Empowerment: Crisis-Ready Solutions” 

Cele: Usystematyzowanie podstawowej wiedzy związanej z zagadnieniami dotyczącymi zarządzania ryzykiem stosowanych w zarządzaniu kryzysowym 
Efekty: Znajomość zagadnień z zakresu analizy ryzyka, zagrożeń i ich skutków związanych z wystąpieniem sytuacji kryzysowych 
Umiejętność właściwego dokonywanie oceny ryzyka I formułowania z nim związanych wniosków 
Kompetencje związane z zarządzaniem ryzykiem na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej 
Weryfikacja: Wiedza nabyta w ramach wykładu jest weryfikowana przez 10-minutowy test realizowany na końcu zajęć 
Forma treningu: Wykład, dyskusja

Spis treści: 
Blok 1. Zarządzanie ryzykiem w kryzysie 
Prezentacja multimedialna prowadzona on-line 
Omówienie pojęć związanych z niepewnością, ryzykiem, kryzysem, sytuacją kryzysową, zarządzaniem kryzysowym oraz zarządzaniem ryzykiem 
Blok 2. Specyfika stosowania wybranych norm i międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem na poziomie społeczności lokalnych 
Prezentacja multimedialna prowadzona on-line
Omówienie wybranych norm i standardów z zakresu zarządzania ryzykiem 
Blok 3. Wybrane metody wykorzystywane w ocenie ryzyka na poziomie lokalnym 
Omówienie wybranych metod wykorzystywanych w ocenie ryzyka sytuacji kryzysowych

Część 1 szkolenia: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NTIwOTNjZDktOTcxYy00OWNiLWE4ZjEtNjI5ZjYwN2I4Njdl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d

Część 2 szkolenia: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YTg4ZmEyYzItYTZhOS00OWY5LWJkYTEtOWFiMjc3ZjYzZTgw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e8ccb6ac-6b28-43b1-8323-2cdba13ef6e1%22%2c%22Oid%22%3a%224e78d37a-7cf8-47d3-846b-4c8764010ce4%22%7d

Test: https://forms.office.com/e/BfxvFBb3PH

Ankieta: https://forms.office.com/e/2mdFVaL7TP

Image

Dr hab. inż. Magdalena Wyrwicka jest profesorem  Politechniki Poznańskiej.

Od 2008- 2014 pełniła funkcję prodziekana, a od  2014-2020  dziekana Wydziału Inżynierii Zarządzania. Aktualnie związana z Instytutem Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Zakładem Marketingu i Rozwoju Organizacji.

Jej zainteresowania naukowe dotyczą endogenicznych przesłanek rozwoju (kapitału ludzkiego, organizacji, przedsiębiorstwa, sieci gospodarczej, miasta, regionu).

Jest autorką lub współautorką 265 publikacji, wypromowała 10 doktorów.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne z rozwoju organizacji, z zarządzania projektami oraz z zarządzania zasobami ludzkimi. Jest licencjonowanym nauczycielem niemieckiego stowarzyszenia REFA Verband.

Od roku 2008  jest członkiem Komisji Organizacji i Zarządzania przy Poznańskim Oddziale Polskiej Akademii Nauk, a od 2015 roku - członkiem Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego  w Poznaniu.

Za kierowany przez nią projekt „Foresight – sieci gospodarcze Wielkopolski - scenariusze transformacji wiedzy wspierające innowacyjną gospodarkę”, w 2010, Politechnika Poznańska uzyskała nagrodę na Forum Innowacji XX Forum Ekonomicznego.

Image
Dr. inż. Tomasz Ewertowski jest absolwentem Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie o specjalność lotniczej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania systemami bezpieczeństwa nabyte podczas pracy na różnych stanowiskach związanych z nadzorowaniem eksploatacji statków powietrznych w jednostkach lotniczych oraz zarządzaniem bezpieczeństwem lotów w instytucjach Ministerstwa Obrony Narodowej. W tym czasie ukończył wiele kursów związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem w kraju i za granicą (np. Francja i USA). W latach 2006-2015 członek Komitetu Bezpieczeństwa Lotów Lotnictwa Wojskowego Europy (AFFSCE). W latach 2004-2011 uczestniczył w pracach lub przewodniczył Komisjom Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. W latach 2010-2016 wdrażał innowacyjne rozwiązania związane z zarządzaniem ryzykiem oraz systemem zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie Sił Zbrojnych RP. W latach 2011-2015 kierował Grupą Roboczą Zarządzania Ryzykiem w lotnictwie SZ RP. Od 2017 roku pracuje jako adiunkt na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Dziedziny jego zainteresowań naukowych to bezpieczeństwo pracy i transportu, zarządzanie bezpieczeństwem, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kryzysowe, czynnik ludzki, odporność organizacyjna, badanie przyczyn zdarzeń niepożądanych i systemy ratownictwa. Promotor kilkudziesięciu prac dyplomowych (magisterskich i inżynierskich). Członek Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Członek wydziałowej komisji ds. kształcenia dla kierunku inżynieria bezpieczeństwa. Otwarty na współpracę zagraniczną aktywnie uczestniczy w programie Erasmus+ Staff Mobility for Teaching. Uczestnik konferencji krajowych i zagranicznych w tym m.in. Zarządzanie rozwojem organizacji, czy International Seminar of Ergonomics. Recenzent czasopism krajowych i zagranicznych. Autor kilkudziesięciu artykułów i rozdziałów monografii naukowych. Cyklicznie podwyższa swoje kompetencje w tym m.in. uzyskał uprawnienia Audytora wiodącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wg ISO 45001:2018 oraz audytora systemów: zarządzania ciągłością działania wg. ISO 22301:2019 oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji wg. ISO/IEC 27001:2017.